Wat een goed initiatief: professionele voetbalclubs en voetbalbonden door heel Europe die samenwerken.
Eén ding hebben ze in ieder geval gemeen, hoe goed ze op het veld ook zijn: betrokkenheid bij de samenleving, met voetbal als niet te overtreffen sociaal bindmiddel. Dankzij tal van lokale programma’s, zoals het Nederlandse ‘Eredivisie Community Champions’, gesteund door acht Nederlandse clubs. Onder de leden ook Europese grootheden als Juventus, Chelsea, FC Barcelona en Paris Saint-Germain.
Stnnng gaf adviezen op de achtergrond, met plezier natuurlijk: we dachten mee over de belangrijkste vraag: hoe maken we vanuit deze maatschappelijke activiteiten de brug naar het bedrijfsleven? Samen ontwikkelden we een goed verhaal waarmee we merken verbinden aan EFDN. Het doel? EFDN verder laten groeien om zo nog meer maatschappelijke impact te creëren. We bedachten de naam More Than Football Movement met daaronder een concrete sponsorpropositie voor internationale merken die op deze manier invulling kunnen geven aan hun eigen maatschappelijke doelen.
Dit moet toch gaan scoren, zou je zeggen?