Ooit begon Univé als coöperatie; spontane burenhulp zoals burenhulp bedoeld was.
Werken vanuit de coöperatieve gedachte. Dat beweren ineens wel meer banken en verzekeraars, maar bij Univé is het echt waar, nog steeds. Het verhaal begon zo’n 200 jaar geleden. Univé toen en Univé nu, daar zou je natuurlijk een avondvullende lezing over kunnen houden. Stnnng werkte mee aan een video van een paar minuten. De hele brandstory in bewegende beelden.
Stnnng goes Disney
Het hele verhaal van Univé, helder en interessant verteld. In animaties, bewegende beelden met acteurs en een voice-over, de stem die alles weet. Stnnng schreef het script, werkte mee aan een getekend ‘storyboard’ om de filmploeg de weg te wijzen. En we bepaalden wie de stem van de voice-over voor zijn rekening zou nemen. Dat werd singer-songwriter Rob Dekay, met cowboyhoed en stoere tattoos als handelsmerk, maar daar hoor je niks van in de commercial.
De feel-good-video kwam tot stand in geduldige samenwerking met Ten Content Agency en het sponsorbureau van Univé zelf: House of Sports. Aanzetten, kijken, geloven. Want seeing is believing!
Eigenlijk wilden we met zijn allen maar één ding voor het voetlicht brengen: Wat moet je anno nu met een verzekering? Avontuurlijk leven!